วันพุธที่ 27 เมษายน พ.ศ. 2554

Giliran Patani sudah hampir tiba.





Syabas kita laungkan pada rakyat Mesir,Tunisia,Yemen,Bahrain dan yang terakhir dan paling menakjubkan ialah Libya. Kita tidak pasti samaada mereka ini bangkit diatas nama Islam ,tapi yang pastinya mereka tidak sanggup lagi membiarkan diri mereka di zalimi.

Kebangkitan mereka kesemuanya justeru tidak sanggup lagi berada dibawah pemerintahan anak watan sendiri yang tergamak membunuh dan menzalimi darah daging sendiri. Kewajaran perjuangan mereka tidak dapat dinafikan lagi melainkan kapada golongan yang sememangnya sentiasa dilaknat allah dan para malaikat di langit dan Bumi. Hanya golongan-golongan (seperti ulama jadian dan pejuang-pejuang jadian) jadian dan reaksyioner yang akan menentang kebangkitan begini.

Tapi disaat begini ramai juga yang akan cuba atau telah mencuba menjadi hero dengan tampil kedepan secara hidung tak mancung pipi terhegeh-hegeh.Ketika kebangkitan bermula atau di persimpangan mereka juga lah yang menyambung suara-suara musuh dengan mengecap pejuang-pejuang sebagai pengganas atau perjuangan tidak syari’I dan sesiapa yang mati sebagai mati sia-sia.

Jika perjuangan yang kita bawa menyamai jalan dan wadah yang dibawa oleh Rasul allah sawa maka perjuangan ini adalah suci. Dalam Islam tidak ada perjuangan radical,pengganas atau musta’jilun. Selagi kita berpandukan pada allah dan Rasul akram dan ulama fundamental selagi itu kita masih dibawah naungan ilahiah. ‘Bersikap tegas terhadap mushrikin,lemah lembut sesama mukmin dan tidak mempedulikan apa penonton dan musuh nak kata kita tetap berjihad di jalan allah swt.’

Perjuangan dan kebangkitan rakyat Patani adalah Jihad Sabillillah.Kebangkitan Patani tidak ada kena mengena dengan kebangkitan rakyat di tempat lain. Kebangkitan Rakyat Patani adalah untuk membebaskan diri dari belenggu penjajahan Thai dan mengembalikan kedaulatan Islam keatas Insan. Perjuangan ini akan berjalan berperingkat-peringkat tanpa bersusah payah mengajak musuh berunding atau menerima tawaran-tawaran palsu kedamaian.Sudah berabad-abad kita dizalimi dan di hina.Kita tidak akan berpaling lagi.

Tapi bila Islam mula bangkit di Patani maka adalah pihak-pihak tertentu cuba memujuk kita supaya menghentikan cara yang kita bawa dan memilih jalan hina, iaitu perundingan tanpa syarat dengan musuh-musuh islam. Mereka menggunakan pelbagai NGO(Pertubuhan bukan kerajaan),kerajaan-kerajaan dan pakatan kerajaan seperti OIC, bagi memujuk kita kemeja perundingan.Walaupun sudah berulang kali kita menyatakan bahawa kita bukan menolak perdamaian; tapi penyelesaian masaalah haruslah mengutamakan agenda pengembalian Negara ini kepada kita baru lah boleh kita bincang urusan perdamaian. Itulah ‘Peace Building”( usaha damai) yang sebenar. Memang kita benci peperangan untuk duniawi. Tapi peperangan kita adalah perjuangan ukhrawi.

Setelah kita perhatikan mutakhir ini semua jenis kebangkitan perjuangan tapi perjuangan kita lah yang paling jitu,siap suaka dan bermatlamat serta tersusun(oleh langit).Perjuangan kita adalah perjuangan contoh. Contohnya ialah bahawa keyakinan kita bukan kepada senjata bikinan manusia tapi hanya semata-mata Nasru minallah.

Setiap kali kita dengar suara-suara sumbang dari mereka-mereka yang sentiasa berunding dengan musuh bahawa Siam tak akan bagi kita merdeka mudah-mudah.Jadi kita haruslah realistic (jangan khayal) dengan sanggup bertolak ansur sedikit. Mula-mula kita terima otonomi kemudian baru kita usaha kearah kemerdekaan penuh.

Sekali lagi kita nyatakan bahawa perjuangan ini bukan dibuat mudah-mudah, tapi tidak ada damai selagi tidak ada kedaulatan. Giliran kita sudah hampir tiba. Biar lambat sedikit asal kemenangan hakiki yang kita perolehi. Seluruh senjata kafir akan jadi senjata kita. Orang-orang kita yang sedang bertugas dengan penjajah telah mula sedar.Insyaallah mereka-mereka ini akan bersama kita dalam masa terdekat.

Dengan banyak peristiwa tempur sejak akhir-akhir ini pihak penjajah sepatutnya sudah sedar, bahawa masa mereka akan dinyahkan dari bumi Patani sudah hampir. Pertempuran-pertempuran mutakhir ini adalah sebagai latihan untuk para mujahidin kita memperkemaskan saf-saf. Allah tetap bersama kita selagi kita masih yakin dan bertahan dengan cara-cara yang allah izin serta akan meneguhkan tapak-tapak kaki kita.

Giliran kita sudah hampir.Ini zaman penyusunan allah bagi menyiapkan kita kearah perjuangan yang lebih agung bersama-sama umat Islam sejagat untuk membebaskan Palestin dari Zionist-Ahzab. Palestin kecil adalah Patani.

Insyaallah Patani berdaulat akan berlaku dizaman kita dan kita akan sama-sama membena bumi ini menjadi agen penyebaran Islam di Nusantara.

Statistik aksi-aksi tempur/bom/serangan

yang dikeluarkan oleh Markas Mujahidin

Julai hingga Disember 2010

Wilayah Bom Tempur Sabotaj AskarThai AwamThai Mujahidin AwamMelayu




Mati Sakit Mati Sakit Syahid Sakit mati Cedera
Jala 16 47 3 18 34 11 7 4 - 17 18
Patani 11 65 9 7 28 27 15 6 - 16 15
Menara 36 47 10 16 46 1 8 1 - 25 31
Senggora 3 1 - - 11 - 1 - - 1 -
Jumlah 66 160 22 41 119 39 31 11 - 59 64

Serangan Bom oleh Mujahidin Sejak 2004 hingga 2010

1 Tahun 2004 111 kali
2 Tahun2005 248 kali
3 Tahun 2006 328 kali
4 Tahun 2007 484 kali
5 Tahun 2008 268 kali
6 Tahun 2009 303 kali
7 Tahun 2010 261 kali

menambah kesedaran untok umat yang satu tujuan

Jihad di Fathoni semarak menyala


Wajib kita bangkit bangun membela


Berkorban harta jiwa dan raga


Gigih berjuang semangat merdeka


Andai kita tak sanggup berjuang


Umat Fathoni dirantai kehinaan


Umat Fathoni dibelanggu penjajahan


Umat Fathoni dilaknat tuhan


Umat Fathoni jangan lekas putus asa


Sebab Allah bersama kita


Mendaulat hukum Allah di bumi pusaka


Itulah harapan dan cita-cita


Insya Allah bumi Fathoni merdeka


Insya Allah bumi Fathoni Allah redha janganlah simpan untok seorang diri